Φθινόπωρο και ΙΧ: Πότε τα ελαστικά μάς δείχνουν ότι πρέπει να τα αλλάξουμε
Οι καλοκαιρινές διακοπές έχουν ταλαιπωρήσει σημαντικά τα ελαστικά του ΙΧ μας, όντας το πιο νευραλγικό σημείο για την οδική ασφάλεια, που θα πρέπει να τσεκάρουμε χωρίς χρονικές αναβολές.
Η επιστροφή από τις διακοπές επιβάλλει ένα μικρό τσεκ – απ στο αυτοκίνητο μας, και ίσως να έχει έρθει το πλήρωμα του χρόνου για τα παλιά – και πιθανόν φθαρμένα με κρυφές ζημιές – ελαστικά. . Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, απαγορεύεται να κυκλοφορούμε στους δρόμους όταν το βάθος του πέλματος των ελαστικών μας είναι μικρότερο από 1,6 χιλιοστά.
Οι κατασκευαστές μπορεί να αναφέρουν, ότι, η αλλαγή των ελαστικών πρέπει να πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια ή 40.000 χιλιόμετρα, όμως, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που φθείρουν – επιταχύνοντας την γήρανση τους – τα ελαστικά: είναι η ζέστη, οι κακοτράχαλοι, χωμάτινοι δρόμοι ( όπως στις διακοπές), οι λακούβες κ.α.
Έλεγχος στην πίεση
Η σωστή πίεση των ελαστικών συμβάλλει σημαντικά στην αποφυγή της πρόωρης φθοράς του πέλματος τους, συμβάλλοντας στην οδική ασφάλεια και την οικονομία καυσίμου. Είναι άξιο αναφοράς, να γνωρίζουμε , ότι όταν τα ελαστικά μας έχουν χαμηλότερη πίεση, τότε, δρουν αρνητικά στην οδική συμπεριφορά του οχήματος, ιδιαίτερα στις στροφές, όπου το αυτοκίνητο είναι πιο επιρρεπές στην απώλεια πρόσφυσης. Επίσης, ελαστικά με χαμηλότερη πίεση μπορεί να αυξήσουν την κατανάλωση καυσίμου – ακόμη και 20% όταν πχ τα ελαστικά έχουν 30 – 40% μειωμένη πίεση .
Οπότε, ο έλεγχος στην πιέση των ελαστικών θα πρέπει να γίνεται τουλάχιστον μια φορά το μήνα, και οπωσδήποτε πριν από κάθε ταξίδι ή μετά τις πολυήμερες διακοπές. Η σωστή πίεση των ελαστικών αναγράφεται στο ταμπελάκι που υπάρχει σε κάθε όχημα. Εξίσου σημαντικό είναι και το γεγονός, ότι, η ευθυγράμμιση των τροχών ανά τακτά χρονικά διαστήματα ( όπως μια φορά το εξάμηνο) συμβάλλει στην μακροζωϊα των ελαστικών.
Ειδικότερα, ελαστικά αλλάζουμε όταν:
To πέλμα έχει φθαρεί πέρα από το επιτρεπόμενο βάθος.
Όταν τα πλευρά τους έχουν υποστεί ζημιές.
Όταν διαπιστώσουμε ότι υπάρχει τρύπημα στο πέλμα του ελαστικού ή σχίσιμο.
Αν το πλαϊνό τμήμα έχει υποστεί ζημιά ή παραμόρφωση.
Και όταν έχει παρέλθει ένα από τα δύο: 3 χρόνια ή έως 40.000 χλμ.
Πηγή:tanea.gr
Φθινόπωρο και ΙΧ: Πότε τα ελαστικά μάς δείχνουν ότι πρέπει να τα αλλάξουμε
Αν έχετε απορείες για τεχνικά θέματα εδώ είναι ο χώρος για να ρωτήσετε...
- Johnny
- Δημοσιεύσεις: 3535
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
- Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)
Φθινόπωρο και ΙΧ: Πότε τα ελαστικά μάς δείχνουν ότι πρέπει να τα αλλάξουμε
Δημοσίευση από Johnny »
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα...”
Μετάβαση σε
- Γενικά περί του forum...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας & Ανακοινώσεις του forum......
- ↳ Το odigein.com...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας...
- ↳ Βοήθεια...
- ↳ Ανακοινώσεις...
- ↳ Το odigein.com και τα μέλη του...
- ↳ Συστηθείτε...
- ↳ Πείτε μας την γνώμη σας...
- Νομικά & Διαδικαστικά θέματα, Καταγγελίες & Παράπονα...
- ↳ Συζητήσεις περί Νομικών & Διαδικαστικών Θεμάτων...
- ↳ Παράπονα & εύσημα προς τις Αρχές...
- ↳ Παράπονα προς τις αρχές...
- ↳ Τα εύσημα μας...
- Ο δρόμος είχε την δική του Ιστορία...
- ↳ Οδηγώ...
- ↳ Γενικά περί οδήγησης...
- ↳ Αλλαγές στην νομοθεσία, σήμανση και επιτήρηση των δρόμων...
- ↳ Οδήγηση στο εξωτερικό...
- ↳ Νέοι & υποψήφιοι οδηγοί...
- ↳ Ατυχήματα...
- ↳ Οδική Ασφάλεια...
- ↳ Υπάρχουμε και εμείς...
- ↳ Δεν οδηγώ...
- ↳ Α.Μ.Ε.Α & ΑμεΑ...
- ↳ Άλλες κατηγορίες Οδηγών...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι αυτοκινούμενο...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι τετράτροχο...
- ↳ Οδηγώ και είμαι επαγγελματίας...
- ↳ Μπλόκα (bloka)...
- ↳ Αττική...
- ↳ Θεσσαλονίκη...
- ↳ Μακεδονία...
- ↳ Θράκη...
- ↳ Ηπειρος...
- ↳ Στερεά Ελλάδα...
- ↳ Θεσσσαλία...
- ↳ Πελλοπόνησος...
- ↳ Κρήτη...
- ↳ Νησιά...
- ↳ Αλλα...
- Μηχανοκίνητος αθλητισμός και μη...
- ↳ Αυτοκίνητα...
- ↳ Formula 1...
- ↳ Formula E (Formula E World Championship)...
- ↳ WRC (World Rally Championship)...
- ↳ ERC (European Rally Championship)...
- ↳ IRC (Intercontinental Rally Challenge)...
- ↳ WTCC (World Touring Car Championship)...
- ↳ WEC (World Endurance Championship)...
- ↳ Rally Dakar...
- ↳ Ελληνικό Πρωτάθλημα...
- ↳ Rally Acropolis...
- ↳ Αλλοι αγώνες αυτοκινήτων...
- ↳ Μοτοσυκλέτες...
- ↳ MotoGP...
- ↳ WSBK...
- ↳ Αλλοι αγώνες μοτοσυκλέτας...
- ↳ Αγώνες Drift & Dragster...
- ↳ Αγώνες & Επίδειξη Drift...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Drift...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Drift...
- ↳ Επιδείξεις Drift...
- ↳ Αγώνες Dragster...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Dragster...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Dragster...
- ↳ Αγώνες με άλλα είδη οχημάτων...
- ↳ Ιστιοπλοΐα...
- ↳ Ταχύπλοα...
- Τι, Πως, Ποιος & Πού...
- ↳ Βοηθήματα, Gadget & Αξεσουάρ...
- ↳ GPS & ηλεκτρονικοί χάρτες...
- ↳ Ήχος & Φως...
- ↳ Αλλα Αξεσουάρ...
- ↳ Κατασκευαστές & εκπρόσωποι...
- ↳ Hyundai...
- ↳ Subaru...
- ↳ Toyota...
- ↳ Αλλοι Κατασκευαστές...
- ↳ Πώς λειτουργεί, Τεχνικά θέματα & κάντο μόνος σου...
- ↳ Πώς λειτουργεί...
- ↳ Τεχνικά θέματα...
- ↳ Πως μπορώ να...
- ↳ Πρώτες Βοήθειες...
- ↳ Πού μπορώ να βρω?...
- ↳ Αντιπροσωπείες...
- ↳ Μακάρι να ήξερα...
- Και τι κουτί, κουτί... τώρα και η οδήγηση καινούργια σε κουτί...
- ↳ Είδαμε, Ακούσαμε, Διαβάσαμε...
- ↳ Breaking News...
- ↳ Μας έκανε εντύπωση...
- ↳ Στραβά και ανάποδα...
- ↳ Φωτογραφίες, Video και Ταινίες...
- ↳ Νέες Τεχνολογίες και εφαρμογές...
- ↳ Ηλεκτρικά αυτοκίνητα...
- ↳ Υβριδικά οχήματα...
- ↳ Πετρελαιοκίνηση....
- ↳ Αλλα εναλλακτικά καύσιμα...
- ↳ Drones και τηλεκατευθυνόμενα...
- ↳ Αλλες νέες τεχνολογίες...
- ↳ Το οδηγείν είναι και "ταξιδεύειν"...
- ↳ Ταξίδια στην Ελλάδα...
- ↳ Ταξίδια στο Εξωτερικό...
- ↳ Εκφραστείτε ελεύθερα...
- ↳ Ανέκδοτα & καλαμπούρια...
- ↳ Ότι περισσεύει...
- ↳ Πολιτικό καφενείο...
- ↳ Μικρές Αγγελίες...
- ↳ Νομικά θέματα και διαδικασίες που αφορούν την Αυτοκίνηση...
- ↳ Περί του Κ.Ο.Κ...
- ↳ Αλλες διατάξεις για την αυτοκίνηση...
- ↳ Αλλου είδους αγωνιστική αυτοκίνηση...