Λάρισα. Λεωφόρος Καραμανλή. Πόσοι ακόμα βρε άχρηστοι?
Δημοσιεύτηκε: 17 Οκτ 2011, 15:52
Το ποτήρι πλέον έχει ξεχειλίσει.
Κυριακή, 1 Μαΐου 2011
http://www.eleftheria.gr/index.asp?cat=7&aid=28429
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΟΥ ΧΩΡΙΖΕΙ ΤΗ ΛΑΡΙΣΑ: ΥΨΗΛΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΦΟΡΤΟΥ, ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΚΑΙ... ΑΦΗΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΤΥΧΗ ΤΗΣ!
Λεωφόρος Καραμανλή: Ένα απέραντο φρενοκομείο!
Οι σιδηροδρομικές γραμμές «κατηγορούνταν» πάντα ότι έτεμναν την πόλη, χωρίζοντας περιοχές και διακόπτοντας διασυνοικιακές λειτουργίες της. Δεν είναι όμως μόνο οι γραμμές. Αλλά και ένας δρόμος. Ο οποίος, αν και μετατράπηκε από εθνικός σε αστικός, εντούτοις χωρίζει αντί να ενώνει τη Λάρισα.
Το βιώνουν καθημερινά οι κάτοικοι της Τούμπας και του Αγίου Γεωργίου. Η λεωφόρος Κων. Καραμανλή είναι απροσπέλαστη για πεζούς, καθώς έχει γίνει ακόμη πιο επικίνδυνη, από την εποχή που αποτελούσε μεν τμήμα της εθνικής οδού, πλην όμως ήταν ένας περιφερειακός δρόμος της πόλης. Κι αυτό γιατί πλέον, δεν δέχεται μόνο τη διαμπερή κίνηση των οχημάτων που διέρχονται τη Λάρισα χρησιμοποιώντας την παλιά εθνική Λάρισας-Αθήνας, αλλά πολλαπλάσιο, καθημερινό και διαρκή φόρτο αυτοκινήτων κάθε μορφής, που τη χρησιμοποιούν ως ένα αστικό δρόμο!
Μάλιστα, διαψεύστηκαν όσοι πρόβλεπαν ότι η κίνηση θα μειωθεί στη συγκεκριμένη οδό μετά την κατασκευή της παράκαμψης στον άξονα της ΠΑΘΕ. Συνέβη ακριβώς το αντίθετο: Η κυκλοφοριακή κίνηση πολλαπλασιάστηκε, οι ταχύτητες ποικίλλουν, ενώ οι δραστηριότητες που έχουν αναπτυχθεί κατά μήκος του δρόμου έχουν δημιουργήσει έναν περιφερειακό πόλο λειτουργίας που βρίσκεται σε διαρκή κίνηση.
Από τη μια είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι αποκεντρώθηκαν ορισμένες υπηρεσίες. Πολλές Τράπεζες για παράδειγμα έχουν ανοίξει εκεί υποκαταστήματα, διευκολύνοντας σημαντικά. Από κοντά και άλλες λειτουργίες και καταστήματα «ζωντανεύουν» το τμήμα αυτό της πόλης που κάποτε φιλοξενούσε μόνο συνεργεία αυτοκινήτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και καφέ που λειτουργούν στην περιοχή, γνωρίζουν υψηλή κίνηση, με πελατεία καθόλη τη διάρκεια της ημέρας.
Αν όμως «λύθηκαν τα χέρια» για τους επαγγελματίες ή εκείνους που θέλουν απλά να πιουν τον καφέ τους χωρίς να ψάχνουν χώρο στάθμευσης στο κέντρο, δεν συμβαίνει το ίδιο για όσους ζουν στην περιοχή. Η διάσχιση, πεζή, της λεωφόρου Καραμανλή αποτελεί μια απόπειρα με υψηλό ρίσκο, αφού ακόμη και στις οριοθετημένες διαβάσεις, ελάχιστοι σέβονται ή λαμβάνουν υπόψη τους φωτεινούς σηματοδότες.
Η οδός είναι επικίνδυνη ακόμη και για οδηγούς δικύκλων ή και αυτοκινήτων καθώς επικρατεί συμπεριφορά πλήρους αναρχίας. Με τη συνήθεια της εθνικής οδού από τη μια και την πραγματικότητα της αστικής λεωφόρου από την άλλη, βασιλεύει η απόλυτη σύγχυση. Έτσι, οχήματα κινούνται με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, ενώ άλλα με ρυθμό χελώνας αναζητώντας κάποια θέση στάθμευσης... Ακόμη χειρότερα και πολύ πιο επικίνδυνα είναι τα πράγματα με τους οδηγούς που εύκολα αποφασίζουν να περάσουν από τη μια στην άλλη πλευρά του δρόμου, από οποιοδήποτε σημείο και με οποιοδήποτε τρόπο. Κυριολεκτικά ο καθένας κάνει ό,τι θέλει...
ΜΕΛΕΤΕΣ ΚΑΙ... ΑΚΙΝΗΣΙΑ
Για τη συγκεκριμένη οδό υπάρχει μελέτη και εγκεκριμένη σύμβαση διαμόρφωσής της από το 1985 ακόμη. Κι ενώ έχουν περάσει 25 χρόνια, ένας Θεός ξέρει ακόμη πόσα θα χρειαστούν για να μετατραπεί σε ένα δρόμο με στοιχειώδη ασφάλεια και τάξη. Η αρχική σύμβαση τροποποιήθηκε το 2000, για να γίνει νέα τροποποίηση το 2009 και να περιοριστεί η αρχική χάραξη (από τον κόμβο της Νίκαιας μέχρι εκείνο του Συκουρίου), στη σημερινή που περιλαμβάνει μόλις ένα τμήμα 800 μέτρων, από την οδό Διγενή, έως την οδό Βαρδουσίων (εκεί δηλαδή που αρχίζει η αερογέφυρα των σιδηροδρομικών γραμμών Βόλου). Ο λόγος βέβαια, οικονομικός. Ελαχιστοποιήθηκαν οι εκατέρωθεν απαλλοτριώσεις, τα έξοδα των μελετών ανέλαβε ο Δήμος, ενώ τα υδραυλικά προθυμοποιείται να αναλάβει η ΔΕΥΑΛ, τελικά το αρχικό κόστος μειώθηκε στα 4 εκ. ευρώ. Παρά ταύτα, το έργο δεν εντάχθηκε στο Γ΄ ΚΠΣ, ενώ κρίθηκε ως μη επιλέξιμο στο ΕΣΠΑ, καθώς θεωρείται έργο οδοποιϊας και όχι συγκοινωνιακό (σ.σ.: αν βέβαια αφορούσε κάποια συνοικία της Αθήνας...)
- Τι θα γινόταν με τα χρήματα αυτά;
- Ό,τι ακριβώς και στην οδό Βόλου, μας εξηγούν από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου. Δηλαδή, λεωφόρος με δύο ρεύματα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, κεντρική νησίδα και παράδρομοι με παράπλευρες νησίδες, καθώς και τρεις ισόπεδοι κόμβοι-διαβάσεις, στις διασταυρώσεις Διγενή, Δούκα και Βαρδουσίων. Φυσικά και οι σχετικές διαμορφώσεις με πράσινο, φωτισμό κ.ο.κ.
Καθώς όμως το έργο δεν θεωρήθηκε επιλέξιμο, οι όποιες ελπίδες έχουν αφεθεί σε κάποιο τομεακό πρόγραμμα του υπ. Υποδομών. Κάτι που απαιτεί πολιτική πίεση.
Στο μεταξύ, το κόστος συνεχώς αυξάνεται. Μόνο η άσφαλτος για τα 800 αυτά μέτρα έχει ακριβύνει κατά 60.000 ευρώ, λόγω των τιμών του πετρελαίου. Οπότε, όπως θα έλεγε και ο άλλος Καραμανλής... άστο γι’ αργότερα.
Αλλά έως πότε; Πόσα χρόνια πρέπει να περάσουν ακόμη;
Δ. Χατζ.
Τετάρτη, 27 Ιουλίου 2011
http://www.eleftheria.gr/index.asp?cat=5&aid=30854
Τρεις νεκροί στην άσφαλτο!
Τρεις νεκρούς από τρία διαφορετικά τροχαία θρηνούν οικογένειες σε Λάρισα και Αγιά σε ένα αιματηρό ξέσπασμα του φετινού Ιουλίου.
- Το τρίτο αιματηρό τροχαίο με θύμα της ασφάλτου τον 41χρονο Αθανάσιο Σαλταγιάννη συνέβη χθες ένα τέταρτο πριν τις τέσσερις στην παλιά εθνική οδό Λάρισας- Αθήνας, στο ύψος της διασταύρωσης με την οδό Φλωρίνης. Το δίκυκλο που οδηγούσε ο 41χρονος υπάλληλος της εξωτερικής φρουράς των φυλακών Λάρισας και πατέρας δύο παιδιών, συγκρούστηκε με ΙΧΕ που οδηγούσε 21χρονη, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο Αθαν. Σαλταγιάννης.
Ο συγκεκριμένος δρόμος, αν και από χρόνια «δρομολογείται» να μετατραπεί σε αστική οδό με πεζοδρόμια, διαβάσεις, κόμβους και φανάρια, παραμένει ως έχει, «λαιμητόμος» με άναρχη κυκλοφορία οχημάτων, που μπαινοβγαίνουν από παντού. Παρά τις εξαγγελίες κατά καιρούς και τη μετονομασία του δρόμου σε λεωφόρο Κ. Καραμανλή, παραμένει «ξέφραγος».
Συνεχίζεται...
Κυριακή, 1 Μαΐου 2011
http://www.eleftheria.gr/index.asp?cat=7&aid=28429
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΟΥ ΧΩΡΙΖΕΙ ΤΗ ΛΑΡΙΣΑ: ΥΨΗΛΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΦΟΡΤΟΥ, ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΚΑΙ... ΑΦΗΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΤΥΧΗ ΤΗΣ!
Λεωφόρος Καραμανλή: Ένα απέραντο φρενοκομείο!
Οι σιδηροδρομικές γραμμές «κατηγορούνταν» πάντα ότι έτεμναν την πόλη, χωρίζοντας περιοχές και διακόπτοντας διασυνοικιακές λειτουργίες της. Δεν είναι όμως μόνο οι γραμμές. Αλλά και ένας δρόμος. Ο οποίος, αν και μετατράπηκε από εθνικός σε αστικός, εντούτοις χωρίζει αντί να ενώνει τη Λάρισα.
Το βιώνουν καθημερινά οι κάτοικοι της Τούμπας και του Αγίου Γεωργίου. Η λεωφόρος Κων. Καραμανλή είναι απροσπέλαστη για πεζούς, καθώς έχει γίνει ακόμη πιο επικίνδυνη, από την εποχή που αποτελούσε μεν τμήμα της εθνικής οδού, πλην όμως ήταν ένας περιφερειακός δρόμος της πόλης. Κι αυτό γιατί πλέον, δεν δέχεται μόνο τη διαμπερή κίνηση των οχημάτων που διέρχονται τη Λάρισα χρησιμοποιώντας την παλιά εθνική Λάρισας-Αθήνας, αλλά πολλαπλάσιο, καθημερινό και διαρκή φόρτο αυτοκινήτων κάθε μορφής, που τη χρησιμοποιούν ως ένα αστικό δρόμο!
Μάλιστα, διαψεύστηκαν όσοι πρόβλεπαν ότι η κίνηση θα μειωθεί στη συγκεκριμένη οδό μετά την κατασκευή της παράκαμψης στον άξονα της ΠΑΘΕ. Συνέβη ακριβώς το αντίθετο: Η κυκλοφοριακή κίνηση πολλαπλασιάστηκε, οι ταχύτητες ποικίλλουν, ενώ οι δραστηριότητες που έχουν αναπτυχθεί κατά μήκος του δρόμου έχουν δημιουργήσει έναν περιφερειακό πόλο λειτουργίας που βρίσκεται σε διαρκή κίνηση.
Από τη μια είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι αποκεντρώθηκαν ορισμένες υπηρεσίες. Πολλές Τράπεζες για παράδειγμα έχουν ανοίξει εκεί υποκαταστήματα, διευκολύνοντας σημαντικά. Από κοντά και άλλες λειτουργίες και καταστήματα «ζωντανεύουν» το τμήμα αυτό της πόλης που κάποτε φιλοξενούσε μόνο συνεργεία αυτοκινήτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και καφέ που λειτουργούν στην περιοχή, γνωρίζουν υψηλή κίνηση, με πελατεία καθόλη τη διάρκεια της ημέρας.
Αν όμως «λύθηκαν τα χέρια» για τους επαγγελματίες ή εκείνους που θέλουν απλά να πιουν τον καφέ τους χωρίς να ψάχνουν χώρο στάθμευσης στο κέντρο, δεν συμβαίνει το ίδιο για όσους ζουν στην περιοχή. Η διάσχιση, πεζή, της λεωφόρου Καραμανλή αποτελεί μια απόπειρα με υψηλό ρίσκο, αφού ακόμη και στις οριοθετημένες διαβάσεις, ελάχιστοι σέβονται ή λαμβάνουν υπόψη τους φωτεινούς σηματοδότες.
Η οδός είναι επικίνδυνη ακόμη και για οδηγούς δικύκλων ή και αυτοκινήτων καθώς επικρατεί συμπεριφορά πλήρους αναρχίας. Με τη συνήθεια της εθνικής οδού από τη μια και την πραγματικότητα της αστικής λεωφόρου από την άλλη, βασιλεύει η απόλυτη σύγχυση. Έτσι, οχήματα κινούνται με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, ενώ άλλα με ρυθμό χελώνας αναζητώντας κάποια θέση στάθμευσης... Ακόμη χειρότερα και πολύ πιο επικίνδυνα είναι τα πράγματα με τους οδηγούς που εύκολα αποφασίζουν να περάσουν από τη μια στην άλλη πλευρά του δρόμου, από οποιοδήποτε σημείο και με οποιοδήποτε τρόπο. Κυριολεκτικά ο καθένας κάνει ό,τι θέλει...
ΜΕΛΕΤΕΣ ΚΑΙ... ΑΚΙΝΗΣΙΑ
Για τη συγκεκριμένη οδό υπάρχει μελέτη και εγκεκριμένη σύμβαση διαμόρφωσής της από το 1985 ακόμη. Κι ενώ έχουν περάσει 25 χρόνια, ένας Θεός ξέρει ακόμη πόσα θα χρειαστούν για να μετατραπεί σε ένα δρόμο με στοιχειώδη ασφάλεια και τάξη. Η αρχική σύμβαση τροποποιήθηκε το 2000, για να γίνει νέα τροποποίηση το 2009 και να περιοριστεί η αρχική χάραξη (από τον κόμβο της Νίκαιας μέχρι εκείνο του Συκουρίου), στη σημερινή που περιλαμβάνει μόλις ένα τμήμα 800 μέτρων, από την οδό Διγενή, έως την οδό Βαρδουσίων (εκεί δηλαδή που αρχίζει η αερογέφυρα των σιδηροδρομικών γραμμών Βόλου). Ο λόγος βέβαια, οικονομικός. Ελαχιστοποιήθηκαν οι εκατέρωθεν απαλλοτριώσεις, τα έξοδα των μελετών ανέλαβε ο Δήμος, ενώ τα υδραυλικά προθυμοποιείται να αναλάβει η ΔΕΥΑΛ, τελικά το αρχικό κόστος μειώθηκε στα 4 εκ. ευρώ. Παρά ταύτα, το έργο δεν εντάχθηκε στο Γ΄ ΚΠΣ, ενώ κρίθηκε ως μη επιλέξιμο στο ΕΣΠΑ, καθώς θεωρείται έργο οδοποιϊας και όχι συγκοινωνιακό (σ.σ.: αν βέβαια αφορούσε κάποια συνοικία της Αθήνας...)
- Τι θα γινόταν με τα χρήματα αυτά;
- Ό,τι ακριβώς και στην οδό Βόλου, μας εξηγούν από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου. Δηλαδή, λεωφόρος με δύο ρεύματα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, κεντρική νησίδα και παράδρομοι με παράπλευρες νησίδες, καθώς και τρεις ισόπεδοι κόμβοι-διαβάσεις, στις διασταυρώσεις Διγενή, Δούκα και Βαρδουσίων. Φυσικά και οι σχετικές διαμορφώσεις με πράσινο, φωτισμό κ.ο.κ.
Καθώς όμως το έργο δεν θεωρήθηκε επιλέξιμο, οι όποιες ελπίδες έχουν αφεθεί σε κάποιο τομεακό πρόγραμμα του υπ. Υποδομών. Κάτι που απαιτεί πολιτική πίεση.
Στο μεταξύ, το κόστος συνεχώς αυξάνεται. Μόνο η άσφαλτος για τα 800 αυτά μέτρα έχει ακριβύνει κατά 60.000 ευρώ, λόγω των τιμών του πετρελαίου. Οπότε, όπως θα έλεγε και ο άλλος Καραμανλής... άστο γι’ αργότερα.
Αλλά έως πότε; Πόσα χρόνια πρέπει να περάσουν ακόμη;
Δ. Χατζ.
Τετάρτη, 27 Ιουλίου 2011
http://www.eleftheria.gr/index.asp?cat=5&aid=30854
Τρεις νεκροί στην άσφαλτο!
Τρεις νεκρούς από τρία διαφορετικά τροχαία θρηνούν οικογένειες σε Λάρισα και Αγιά σε ένα αιματηρό ξέσπασμα του φετινού Ιουλίου.
- Το τρίτο αιματηρό τροχαίο με θύμα της ασφάλτου τον 41χρονο Αθανάσιο Σαλταγιάννη συνέβη χθες ένα τέταρτο πριν τις τέσσερις στην παλιά εθνική οδό Λάρισας- Αθήνας, στο ύψος της διασταύρωσης με την οδό Φλωρίνης. Το δίκυκλο που οδηγούσε ο 41χρονος υπάλληλος της εξωτερικής φρουράς των φυλακών Λάρισας και πατέρας δύο παιδιών, συγκρούστηκε με ΙΧΕ που οδηγούσε 21χρονη, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο Αθαν. Σαλταγιάννης.
Ο συγκεκριμένος δρόμος, αν και από χρόνια «δρομολογείται» να μετατραπεί σε αστική οδό με πεζοδρόμια, διαβάσεις, κόμβους και φανάρια, παραμένει ως έχει, «λαιμητόμος» με άναρχη κυκλοφορία οχημάτων, που μπαινοβγαίνουν από παντού. Παρά τις εξαγγελίες κατά καιρούς και τη μετονομασία του δρόμου σε λεωφόρο Κ. Καραμανλή, παραμένει «ξέφραγος».
Συνεχίζεται...