Re: Διοδια: Διαφωνία υπουργείου Μεταφορών-ΕΛ.ΑΣ.
Δημοσιεύτηκε: 05 Φεβ 2011, 03:37
Για τη διελευσιμότητα, δεν φταίει ο πολίτης αλλά εκείνοι που αποφάσισαν την αύξηση των φόρων στα καύσιμα.επισημαίνει ότι η πρακτική του «δεν πληρώνω» θέτει σε κίνδυνο τα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα αφού η κρίση έχει πλήξει και τη διελευσιμότητα με αποτέλεσμα τα αρχικά πλάνα να αποκλίνουν και οι τράπεζες να βρίσκονται με το δάχτυλο στη σκανδάλη απειλώντας να σταματήσουν τις ενέσεις ρευστότητας.
Ποιός ήρθε;όχι μόνο δεν θησαυρίζει η Εταιρεία, αλλά αντίθετα το ρίσκο που ανέλαβε είναι τεράστιο.
Ποιο "ρίσκο"; Όταν μιλάτε για "μείωση της διελευσιμότητας" και "αποκλίσεις απο αρχικούς υπολογισμούς", και με αυτόν τον τρόπο δικαιολογείτε απανωτές αυξήσεις στα διόδια προκειμένου να φτάσετε τους αρχικούς σας υπολογισμούς, τοτε τι ρίσκο έχετε αναλάβει;
Τη γέννηση του κινήματος "ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ"; Είμαι σίγουρος οτι αν το είχατε προβλέψει και αυτό, θα βάζατε ρήτρα στη σύμβαση παραχώρησης για μπείτε στην ουρά μαζί με το ΔΝΤ να κατασχέσετε τα ακίνητα και την περιουσία του δημοσίου.
Πολύ ωραία ιδέα! Γιατί δεν την εφαρμόζουμε και εδώ; Μήπως γιατί περιμένατε οτι το λόμπυ των φορτηγατζήδων θα επαναστατούσε, αλλα όχι ο απλός πολίτης και έτσι αποφασίσατε να ρίξετε το βάρος στον πιο αδύναμο κρίκο;στις χώρες αυτές η συντήρηση των υφιστάμενων αυτοκινητοδρόμων καλύπτεται ως επί το πλείστον από τα πολύ υψηλά τέλη διοδίων που πληρώνουν τα φορτηγά και ενδεικτικά ανέρχονται στην Ελβετία στα 51 – 77 λεπτά/χλμ και στην Αυστρία στα 30-37 λεπτά/χλμ, όταν η αντίστοιχη τιμή στην Ελλάδα σήμερα είναι λιγότερο από 16 λεπτά/χλμ. Για τους λόγους αυτούς τα τέλη των ΙΧ στις χώρες αυτές είναι πράγματι πολύ χαμηλά.
Δεν φταίω εγώ τώρα... εσείς με γαργαλήσατε κάνοντας αναφορά σε μια χώρα που έμεινα για αρκετά χρόνια και που έχω πληρώσει τα διόδια της αρκετές φορές.Άλλες μεσογειακές χώρες, που ακολουθούν την ίδια πολιτική με την δική μας, έχουν πολύ υψηλότερα διόδια από αυτά της Ελλάδας όπως η Γαλλία με 7 λεπτά/χλμ, η Πορτογαλία με 8.5 λεπτά/ χλμ, η Ιταλία 6 λεπτά/χλμ, η Ισπανία 10 λεπτά/χλμ. ενώ εμείς σήμερα χρεώνουμε 4,5 λεπτά/χλμ. Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών το ύψος των διοδίων θα αντιστοιχεί περίπου σε αυτό που ισχύει σήμερα στην Ιταλία».
Ενω είστε τόσο καλοί γνώστες στο τι συμβαίνει με τα διόδια στις άλλες χώρες, λησμονήσατε να μας πείτε τον τρόπο με τον οποίο εκείνοι χρεώνουν ανάλογα με την απόσταση. Η λέξη "scontrino di pedaggio" σας λέει κάτι; Είναι εκείνο το χαρτάκι που στην περίπτωσή μας θα έπαιρνες μπαίνοντας απο τον κόμβο Μαρκοπούλου-Ωρωπου προς Αθήνα και στα διόδια των Αφιδνών θα το έδειχνες για να πλήρωσεις λιγότερο απο αυτόν που κατεβαίνει απο τη Θήβα.
Σας θυμίζει τίποτα; Μοιάζει καπώς έτσι...
Με το δημόσιο τα έχουμε και εμείς, όχι με την εταιρίας σας. Εσείς απλά είστε οι "παράπλευρες απώλειες" του κινήματος "ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ" με τον ίδιο τρόπο που εμείς είμαστε οι "παράπλευρες απώλειες" της σύμβασης παραχώρησης που υπογράψατε με τους πολιτικούς μας.Η καταβολή διοδίων το ύψος των οποίων προβλέπεται από τη Σύμβαση Παραχώρησης, ήταν επιλογή του Δημόσιου
Προτάσεις έχουμε κάνει και εμείς εδώ στο odigein.com. Εκτός απο την παραπάνω αναφερόμενος στο σύστημα είσπραξης της Ιταλίας, υπάρχει και η λύση της βινιέτας. Αλλα δυσκολεύομαι να πιστέψω οτι μια εταιρία με διεθνή εμπειρία, που ίδια επικαλείται, δεν το είχε σκεφτεί ποτέ ώστε να τα προτείνει η ίδια στο δημόσιο. Μήπως γιατί πριν το αντάρτικο θεωρούσατε οτι έτσι σας σύμφερε καλύτερα;Βέβαια, αν το Δημόσιο κρίνει σήμερα ότι οι πολίτες έχουν δίκιο για το ύψος των διοδίων και ότι οι προηγούμενες επιλογές του εν’όψει και της οικονομικής κρίσης δεν είναι σωστές, ας κάνει τις προτάσεις του και εμείς θα τις εξετάσουμε καλόπιστα υπό την προϋπόθεση και της έγκρισης των δανειστών.
Και ξέρετε και κάτι; Ο Ernesto Che Guevara, γιατρός ήταν και όχι στρατιωτικός. Τα έκτροπα της αμερικανικής εταιριοκρατίας στην Λατινική Αμερική τον έκαναν να αλλάξει καριέρα.
Λίγο παρακάτω θα σας αποδείξω οτι είστε οι πρώτοι που δεν σκέφτεστε το αύριο, αλλα κοιτάτε μόνο το σήμερα...Εδώ πρέπει να σημειώσουμε και το εξής: πολλοί μπορεί να σκέφτονται το σήμερα και όχι το αύριο και αυτό δεν είναι άσχετο με την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Χώρα.
Και τώρα τι μας ζητάτε; Λύτρα να εξαγοράσουμε τις ζωές μας;Όμως πρέπει να αντιληφθούμε ότι το έργο αυτό που στόχο του έχει να εξαλείψει το τελευταίο πραγματικά επικίνδυνο και νευραλγικό σημείο της οδικής σύνδεσης Αθήνας και Θεσσαλονίκης, για το οποίο όπως γνωρίζετε έχει πληρωθεί τεράστιος φόρος αίματος,
Μέχρι να παραδοθεί το έργο σας, θα έχουν συμβεί δύο πράγματα: Πρώτον, πολύ λίγοι πια θα έχουν αυτοκίνητο γιατί για να πληρώσουν τα διόδια σας και τους υπόλοιπους φόρους του κράτους, αφού έκτος απο το αμάξι τους, πιθανόν να έχουν πουλήσει ακόμα και το σπίτι τους.είναι ένα δημόσιο έργο τεράστιας εθνικής σημασίας με μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα κοινωνικά και οικονομικά οφέλη για ολόκληρη τη χώρα. Είμαι βέβαιος ότι όταν παραδοθεί το Έργο απολύτως ολοκληρωμένο, όλοι οι Έλληνες θα απολαμβάνουν το αποτέλεσμα και η σημερινή συζήτηση περί διοδίων θα φαντάζει πολύ πιο ασήμαντη. Η παράδοση αυτού του Έργου ολοκληρωμένου στους Έλληνες όπως ακριβώς το έχει υποσχεθεί το Ελληνικό Κράτος στους πολίτες, θα είναι η μεγαλύτερη συνεισφορά της εταιρείας μας.
Δεύτερον, πολλοί θα έχουν μεταναστεύσει σε άλλες χώρες για να βρουν δουλειά και να ζήσουν σαν άνθρωποι, οπότε και θα πληρώνουν τα διόδια των άλλων χωρών.
Εργασία που δεν είναι μόνιμη, δεν λέει και πολλά. Απο την ανεργία καλύτερη είναι βέβαια, αλλα μην περιμένετε να κάνουμε και τούμπες απο τη χαρά μας.Επιπλέον δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε τι προσφέρει ήδη σήμερα το Έργο αυτό στην ευρύτερη περιοχή που αναπτύσσεται. Σήμερα στο Έργο απασχολούνται άμεσα πάνω από 2.000 άτομα από τις τοπικές κοινωνίες, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των υλικών, εξοπλισμού και υπηρεσιών που χρησιμοποιούνται στο Έργο, παρέχεται και αυτό από την τοπική αγορά και μάλιστα σε μια εποχή που η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου. Έτσι δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι αυτή τη στιγμή το ίδιο το Έργο είναι μια από τις μεγαλύτερες αναπτυξιακές δυνάμεις της περιοχής. Αυτό να μην το ξεχνούν όσοι κόπτονται μόνον για το ύψος των διοδίων».
Οτι ο επόμενος πολιτικός που θα τολμήσει να υπογράψει τέτοια σύμβαση, θα φύγει απο την Ελλάδα με ελικόπτερο απο καμιά ταράτσα σαν τον πρόεδρο της Αργεντινής όταν χρεοκόπησε η χώρα.Τη γνώμη έχετε για το μέλλον των έργων παραχώρησης στην Ελλάδα;
Άλλες τέτοιες εταιριοκρατικές συμβάσεις, να μας λείπουν.Καταρχήν πρέπει να επιλυθούν τα προβλήματα των σημερινών έργων παραχώρησης και να πεισθούν οι επενδυτές ότι αξίζει να επενδύσουν τα χρήματά τους στη χώρα μας. Η οικονομική κρίση έχει επιφέρει σοβαρό πλήγμα στην Χώρα μας. Τα μεγάλα έργα παραχώρησης δεν έχουν μείνει ανεπηρέαστα και η ολοκλήρωσή τους όπως είχαν αρχικά σχεδιαστεί δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Ενδεικτικά να σας πω ότι τα έσοδα της εταιρείας έχουν μειωθεί σημαντικά από τον Απρίλιο και μετά, λόγω μειωμένης κυκλοφορίας.
Σε πόσα χρόνια είπαμε περνάνε στο δημόσιο; 40 ή 50 χρόνια; Κι αν πέσει κι άλλο η διελευσιμότητα; Μπορεί να γίνει και 60-70 χρόνια;Αν τα υπάρχοντα προβλήματα επιλυθούν στη συνέχεια το κράτος θα πρέπει να εκμεταλλευτεί τα οφέλη του μοντέλου παραχώρησης σαν εργαλείο για την εκτέλεση μεγάλων έργων υποδομών που θα προσφέρουν την τόσο απαραίτητη σήμερα αναπτυξιακή προοπτική της χώρας.
Ορισμος: ΕΤΑΙΡΙΟΚΡΑΤΙΑ=ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΑ
Την όψη την άλλαξαν, αλλα μας έχουν αλλάξει και τον αδόξαστο. Η Γέφυρα έχει πλέον ξεπεράσει τα 12 ευρώ το πέρασμα. Το καράβι κάνει τα μισά για τα αυτοκίνητα, ενω είναι πολύ φθηνότερο για νταλίκες με πολλούς άξονες.Η επιτυχία των τριών πρώτων μεγάλων έργων παραχώρησης (Αττική Οδός, Γεφυρα Ρίου - Αντίρριου, Αεροδρόμιο) που έχουν αλλάξει το πρόσωπο της χώρας, πρέπει να γίνει οδηγός για τις αποφάσεις που θα ληφθούν και για το μέλλον των έργων παραχώρησης»
Υ.Γ. Δεν είμαι αριστερός, δεν μου αρέσουν οι ανταρσίες. Εχώ διδαχθεί τον καπιταλισμό σε επίπεδο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε να είμαι σε θέση να γνωρίζω ποτέ ξεπερνιούνται τα όρια του οικονομικού αυτού συστήματος, όρια μετά τα οποία, παρουσιάζει περισσότερα μειονεκτήματα και μακροπρόθεσμα, ακολουθεί ένα αυτοκαταστροφικό μονοπάτι.