Τραντάζεται το τιμόνι; Τί μπορεί να συμβαίνει;
Τα αυτοκίνητα αποτελούνται από πάρα πολλά μικρά και μεγάλα τμήματα, τα οποία όμως στο σύνολό τους διατελούν λειτουργίες απαραίτητες, για να μπορεί το όχημα να μας παρέχει όλα όσα ζητάμε από αυτό. Κάποια από αυτά γνωρίζουμε και πώς λέγονται αλλά και τι κάνουν, σε κάποια άλλα αγνοούμε εντελώς την ύπαρξή τους, ενώ κάποια ακόμα τα γνωρίζουμε ως τμήματα, αλλά δεν ξέρουμε τι ακριβώς κάνουν.
Για τους περισσότερους από εμάς, τα ακρόμπαρα του αυτοκινήτου, είναι τμήματα τα οποία γνωρίζουμε το όνομά τους, αλλά ενδέχεται και να μην έχουμε ιδέα που βρίσκονται αλλά και τι κάνουν.
Τι είναι τα ακρόμπαρα του αυτοκινήτου
Τα ακρόμπαρα του αυτοκινήτου, αποτελούν ουσιαστικά το σημαντικότατο σημείο της σύνδεσης, ανάμεσα στην κρεμαγιέρα του συστήματος διεύθυνσης και την πλήμνη του τροχού. Το ακρόμπαρο πέρα από το να μεταφέρει τις εντολές της κρεμαγιέρας στους κινητήριους τροχούς του οχήματος, αποτελεί και σταθερό σημείο για τη διατήρηση της γεωμετρίας του συστήματος διεύθυνσης.
Η μορφή τους είναι αυτή μιας κυρτής κυλινδρικής ράβδου, που στο ένα της άκρο έχει συνήθως είτε εσωτερικό σπείρωμα για τη σύνδεσή του στην κρεμαγιέρα, είτε κάποιο κοχλιωτό σύνδεσμο, για τον ίδιο σκοπό και από την άλλη το λεγόμενο μπαλάκι. Το μπαλάκι του ακρόμπαρου, είναι ουσιαστικά ένα αξονάκι μέσα σε μια ελαστική φούσκα προστασίας γεμάτη με γράσο, που μπορεί και κινείται ανάλογα με τις εντολές της κρεμαγιέρας και το οποίο δένει και σταθεροποιείται επάνω στο συγκρότημα της πλήμνης του τροχού.
Μπορεί η δομή των ακρόμπαρων να δείχνει απλή, αλλά οι ανοχές που επιτρέπονται στις συνδέσεις τους είναι σχεδόν μηδαμινές.
Ζημιές
Αφού είδαμε τι κάνουν τα ακρόμπαρα του αυτοκινήτου, καθώς και το τι ακριβώς είναι, ας αναλύσουμε λίγο ακόμα την κατάσταση για να δούμε τι ζημιές παθαίνουν και για ποιο λόγο, καθώς και το κάθε πότε απαιτούν αντικατάσταση.
Συμπτώματα ακρόμπαρων που υποδηλώνουν την ύπαρξη ζημιάς
Ανομοιόμορφη φθορά ελαστικών
Όταν τα ακρόμπαρα έχουν υποστεί ζημιά ή έχουν φθαρεί, χαλάει ο τρόπος κατανομής του βάρους του οχήματος, που πρέπει να είναι ίσα κατανεμημένος σε όλους τους τροχούς. Επομένως, αρχίζουν τα ελαστικά να φθείρονται ανομοιόμορφα κακή ευθυγράμμιση τροχών. Τα ελαστικά φθείρονται, μιας και με τη ζημιά στα ακρόμπαρα, χαλάει η ευθυγράμμιση των τροχών. Το αποτέλεσμα και μερικά ακόμη συμπτώματα, θα είναι το τράβηγμα του οχήματος προς κάποια πλευρά, οι κραδασμοί στο τιμόνι και γενικά, η αίσθηση κούρασης στα χέρια του οδηγού.
Μείωση της ανταπόκρισής του τιμονιού
Το τιμόνι θα αποκτήσει πολύ πιο ελαφριά αίσθηση και ο οδηγός θα έχει την αίσθηση ότι δεν ακολουθούνται άμεσα και πιστά οι εντολές που δίνει στο σύστημα διεύθυνσης αυτοκίνητο.
Εμφάνιση θορύβων
Όταν χαλάσουν τα ακρόμπαρα, μετά από κάποιο διάστημα, θα αρχίσουν να ακούγονται θόρυβοι χτυπήματος μετάλλου επάνω σε μέταλλο και τριξίματα.
Επίσης, αν λόγω της κακής λειτουργίας του ακρόμπαρου, σκάσει η φούσκα προστασίας και εισέρθουν ρύποι, θα υπάρχει και ήχος τριβής. Όταν σηκώνεται το όχημα με το γρύλο, ο τροχός με το πρόβλημα στο ακρόμπαρο θα μοιάζει να «κρέμεται χαλαρός»
Αντιμετώπιση
Ο έλεγχος για το αν απαιτεί κάποιο ακρόμπαρο αλλαγή, μπορεί να γίνει και από τον οδηγό εύκολα, ακόμη και αν δεν διαθέτει κάποιο ειδικό εργαλείο. Το μόνο που απαιτείται είναι να σηκωθεί το εμπρόσθιο τμήμα του οχήματος με έναν γρύλο και αφού πιάσει ο οδηγός τις δύο πλευρές κάθε ελαστικού, να αρχίσει να κουνάει τον τροχό από τη μια πλευρά στην άλλη. Αν υπάρχουν έστω και ελαφρές μετακινήσεις, ο λεγόμενος «τζόγος» ή κενά, τα ακρόμπαρα έχουν αρχίσει να χαλάνε και απαιτούν αντικατάσταση.
Η αλλαγή τους είναι ωστόσο άλλη περίπτωση και παρ’ όλο που μπορείτε να βρείτε σε προνομιακή τιμή ακρόμπαρα αυτοκινήτου, η αντικατάστασή τους απαιτεί ειδικές γνώσεις και εργαλεία, καθώς και ευθυγράμμιση των τροχών μετά την ολοκλήρωση των εργασιών. Θα πρέπει λοιπόν να γίνεται από επαγγελματίες. Ευτυχώς, η ελεύθερη αγορά, θα σας επιτρέψει να βρείτε κάθε είδους ανταλλακτικό σε τιμές που ταιριάζουν στο πορτοφόλι σας και να πληρώσετε στο συνεργείο, μόνο την εργασία και την ευθυγράμμιση.
Πηγή:Αρης Μορένο-thecars.gr
Τραντάζεται το τιμόνι; Τί μπορεί να συμβαίνει
Αν έχετε απορείες για τεχνικά θέματα εδώ είναι ο χώρος για να ρωτήσετε...
- Johnny
- Δημοσιεύσεις: 3451
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
- Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)
Τραντάζεται το τιμόνι; Τί μπορεί να συμβαίνει
Δημοσίευση από Johnny »
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα...”
Μετάβαση σε
- Γενικά περί του forum...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας & Ανακοινώσεις του forum......
- ↳ Το odigein.com...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας...
- ↳ Βοήθεια...
- ↳ Ανακοινώσεις...
- ↳ Το odigein.com και τα μέλη του...
- ↳ Συστηθείτε...
- ↳ Πείτε μας την γνώμη σας...
- Νομικά & Διαδικαστικά θέματα, Καταγγελίες & Παράπονα...
- ↳ Συζητήσεις περί Νομικών & Διαδικαστικών Θεμάτων...
- ↳ Παράπονα & εύσημα προς τις Αρχές...
- ↳ Παράπονα προς τις αρχές...
- ↳ Τα εύσημα μας...
- Ο δρόμος είχε την δική του Ιστορία...
- ↳ Οδηγώ...
- ↳ Γενικά περί οδήγησης...
- ↳ Αλλαγές στην νομοθεσία, σήμανση και επιτήρηση των δρόμων...
- ↳ Οδήγηση στο εξωτερικό...
- ↳ Νέοι & υποψήφιοι οδηγοί...
- ↳ Ατυχήματα...
- ↳ Οδική Ασφάλεια...
- ↳ Υπάρχουμε και εμείς...
- ↳ Δεν οδηγώ...
- ↳ Α.Μ.Ε.Α & ΑμεΑ...
- ↳ Άλλες κατηγορίες Οδηγών...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι αυτοκινούμενο...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι τετράτροχο...
- ↳ Οδηγώ και είμαι επαγγελματίας...
- ↳ Μπλόκα (bloka)...
- ↳ Αττική...
- ↳ Θεσσαλονίκη...
- ↳ Μακεδονία...
- ↳ Θράκη...
- ↳ Ηπειρος...
- ↳ Στερεά Ελλάδα...
- ↳ Θεσσσαλία...
- ↳ Πελλοπόνησος...
- ↳ Κρήτη...
- ↳ Νησιά...
- ↳ Αλλα...
- Μηχανοκίνητος αθλητισμός και μη...
- ↳ Αυτοκίνητα...
- ↳ Formula 1...
- ↳ Formula E (Formula E World Championship)...
- ↳ WRC (World Rally Championship)...
- ↳ ERC (European Rally Championship)...
- ↳ IRC (Intercontinental Rally Challenge)...
- ↳ WTCC (World Touring Car Championship)...
- ↳ WEC (World Endurance Championship)...
- ↳ Rally Dakar...
- ↳ Ελληνικό Πρωτάθλημα...
- ↳ Rally Acropolis...
- ↳ Αλλοι αγώνες αυτοκινήτων...
- ↳ Μοτοσυκλέτες...
- ↳ MotoGP...
- ↳ WSBK...
- ↳ Αλλοι αγώνες μοτοσυκλέτας...
- ↳ Αγώνες Drift & Dragster...
- ↳ Αγώνες & Επίδειξη Drift...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Drift...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Drift...
- ↳ Επιδείξεις Drift...
- ↳ Αγώνες Dragster...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Dragster...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Dragster...
- ↳ Αγώνες με άλλα είδη οχημάτων...
- ↳ Ιστιοπλοΐα...
- ↳ Ταχύπλοα...
- Τι, Πως, Ποιος & Πού...
- ↳ Βοηθήματα, Gadget & Αξεσουάρ...
- ↳ GPS & ηλεκτρονικοί χάρτες...
- ↳ Ήχος & Φως...
- ↳ Αλλα Αξεσουάρ...
- ↳ Κατασκευαστές & εκπρόσωποι...
- ↳ Hyundai...
- ↳ Subaru...
- ↳ Toyota...
- ↳ Αλλοι Κατασκευαστές...
- ↳ Πώς λειτουργεί, Τεχνικά θέματα & κάντο μόνος σου...
- ↳ Πώς λειτουργεί...
- ↳ Τεχνικά θέματα...
- ↳ Πως μπορώ να...
- ↳ Πρώτες Βοήθειες...
- ↳ Πού μπορώ να βρω?...
- ↳ Αντιπροσωπείες...
- ↳ Μακάρι να ήξερα...
- Και τι κουτί, κουτί... τώρα και η οδήγηση καινούργια σε κουτί...
- ↳ Είδαμε, Ακούσαμε, Διαβάσαμε...
- ↳ Breaking News...
- ↳ Μας έκανε εντύπωση...
- ↳ Στραβά και ανάποδα...
- ↳ Φωτογραφίες, Video και Ταινίες...
- ↳ Νέες Τεχνολογίες και εφαρμογές...
- ↳ Ηλεκτρικά αυτοκίνητα...
- ↳ Υβριδικά οχήματα...
- ↳ Πετρελαιοκίνηση....
- ↳ Αλλα εναλλακτικά καύσιμα...
- ↳ Drones και τηλεκατευθυνόμενα...
- ↳ Αλλες νέες τεχνολογίες...
- ↳ Το οδηγείν είναι και "ταξιδεύειν"...
- ↳ Ταξίδια στην Ελλάδα...
- ↳ Ταξίδια στο Εξωτερικό...
- ↳ Εκφραστείτε ελεύθερα...
- ↳ Ανέκδοτα & καλαμπούρια...
- ↳ Ότι περισσεύει...
- ↳ Πολιτικό καφενείο...
- ↳ Μικρές Αγγελίες...
- ↳ Νομικά θέματα και διαδικασίες που αφορούν την Αυτοκίνηση...
- ↳ Περί του Κ.Ο.Κ...
- ↳ Αλλες διατάξεις για την αυτοκίνηση...
- ↳ Αλλου είδους αγωνιστική αυτοκίνηση...